Základní škola Židlochovice

Dobrodružství v Londýně

Psal se den 23. 5. když jsme se všichni sešli před školou a čekali na autobus, který pro nás měl přijet s pár slovenskými školáky. Když jsme tam tak seděli a čekali, hlavou se nám honily nejrůznější myšlenky. Měli jsme strach, byli jsme nadšení, toužili jsme po dobrodružství, měli jsme smíšené pocity z toho všeho, co nás čeká.

Když autobus dojel, rozdělili nám místa a vstupovali jsme do autobusu. Jakmile jsme nastoupili, tak už nebylo cesty zpět. Byli jsme tak trochu zděšení, protože autobus byl celkem dost nepohodlný a klimatizace fungovala do rozsahu max. 10 cm.Ale tak co už, hlavní bylo to, že vyrážíme za dobrodružstvím.

28-hodinová cesta do Londýna byla velice náročná a vyčerpávající. Možná se to nezdá, ale i pouhé sezení a koukání z okna dokáže člověka hodně unavit. Cestou jsme jeli trajektem, který byl taky takové malé dobrodružství, i když některým z nás to nedělalo dobře na žaludek a zastihlo nás pár kolon do centra Londýna, ale nakonec jsme dorazili na místo blízko Greenwich a s velikým nadšením jsme šli tváří v tvář několikahodinové procházce po Londýně. Nejdřív jsme se ale projeli loďkou, až k London Eye. Cestou jsme navštívili Westminster Abbey, Houses of Parliament, Buckingham Palace (královna byla doma, ale k našemu zklamání nás na odpolední čaj nepozvala), Trafalgar Square  a Národní galerii. Kolem šesté hodiny jsme se vydali na místo setkání s rodinou, která si nás odvezla k sobě domů, dala nám teplou a chutnou večeři a nechala nás ulehnout s myšlenkami, co jsme ten den prožili a co nás čeká další den.

Další den nebyl tak náročný, jako ten první, takže si mnozí z nás oddechli. Navštívili jsme Windsor, kde jsme měli tu možnost shlédnout střídání stráží, což byl velmi dobrý zážitek. Odpoledne jsme navštívili Přírodopisné nebo, kdo chtěl, tak mohl navštívit Vědecké muzeum. Poté jsme jeli na místo, na které se těšil snad každý z nás a to byly nákupy na Oxford Street. Se spoustou nakoupených věcí jsme se vraceli zpátky na teplou večeři do rodin. Bylo celkem smutné, že jsme si ani pořádně nevybalili a už jsme se opět museli sbalit, jelikož nás další den čekal odjezd domů.

Ještě před odjezdem nás čekal další perný den, který jsme začali výšlapem 528 schodů na Katedrálu sv. Pavla. Zde se mnozí z nás opravdu překonávali, jak skrz špatnou fyzičku, tak ze strachu z výšek.Ale musíme říct, že ten výhled stál opravdu za to. Dále jsme to vzali rychlou procházkou přes Millenium Bridge, kolem divadla Globe, přes Tower Bridge (který jsme později měli možnost vidět, jak se otevírá) až k Tower of London, kde jsme viděli královské klenoty (věřili by jste, že v tak malých místnostech bylo celkem 16 biliónů liber? No my teda ne). Po návštěvě Tower of London jsme jeli metrem na Greenwich, kde si pro nás naše milá delegátka připravila piknik a poté jsme se smutným výrazem na tváři nastupovali do autobusu, protože nás čekala 22hodinová cesta domů.

Většině z nás se domů nechtělo. Londýn byl opravdu krásný a určitě to za tu všechnu únavu stálo. Odnesli jsme si spoustu zážitků a zkušeností.