Na 1. stupni vyučujeme podle programu Začít spolu – pracujeme v ranních kruzích, se zpětnou vazbou a sebehodnocením, v centrech aktivit. Často se učíme venku a bádáme v přírodě. Využíváme týdenní plány k pravidelnému hodnocení, budujeme spolupráci s rodinami žáků na tripartitách i školních akcích.
Na 2. stupni pracujeme v mnoha nových odborných učebnách i venku. Mimo klasické předměty vyučujeme předmět badatelství, dále pak žáci rozvíjí své dovednosti v robotice, volitelných předmětech a v rámci podnikavosti provozují školní firmu Natuety. Ve škole je aktivní žákovská rada, žáci se účastní mnoha soutěží a olympiád. Dlouhodobě spolupracujeme s hotelovou školou HLT Retz v Rakousku.
V 1. – 3. třídě hodnotíme pouze slovním hodnocením, 4. – 5. ročník má kombinaci slovního hodnocení a známek. Pracujeme s Vysvědčením JINAK.
Na 2. stupni k běžnému vysvědčení dáváme přílohu, kde hodnotíme zvlášť chování podle námi daných kritérií.
Naší prioritou je péče o každého žáka, individuální přístup, práce s nadanými žáky, respektování a rozvoj osobnosti, integrace žáků s poruchami učení a chování.
Vedeme žáky k tomu, aby byli zodpovědní za vlastní učení, stanovovali si cíle, uměli ocenit vlastní úspěchy i úspěchy jiných.