Během dubna se všechny osmé třídy vydaly do Brna.
Absolvovaly externí výuku dějepisu a volby povolání.
Takto o tom referovali žáci 8.A Tomáš Dlabka, Adam Kubečka a Hynek Hanzel:
„V muzeu romské kultury jsme se dozvěděli plno informací. Například, že Romové pochází z Indie, věří, že je ochraňuje červená barva, jejich vlajka se skládá ze tří barev - zelené, modré a červené, kdy zelená je dole, modrá nahoře a červené kolo je uprostřed. Viděli jsme romský kočovný vůz, na kterém cestovali a měli všechny věci s sebou, hrnce, oblečení. Muži spali vedle vozu nebo pod ním a děti a těhotné ženy mohly spát ve voze pod látkovou střechou. Dříve, když Romové kočovali po Evropě, tak je v mnohých místech nechtěli a dávali tam cedule, které jim zakazovaly vstup. Ve druhé světové válce pak byli oběťmi holokaustu, což znamená vyvražďování, stejně jako Židé a další skupiny. Muzeum bylo moc zajímavé.
Na úřadu práce nás čekal dvouhodinový program. Sedli jsme si do půlkruhu a vybrali si každý kartičku, která měla obsahovat naši kladnou vlastnost. Každý pak řekl, proč ho ta kartička vystihuje. Pak jsme dostali list, který obsahoval 120 otázek s tím, co by nás mohlo bavit. Vyšlo nám, na co bychom se měli zaměřit. Například práce s lidmi, práce v lese, práce v oboru chemie, apod. Následně na základě těch údajů jsme si vybrali listy s povoláním, které by nás mohlo bavit. Ještě jsme dostali rady na stránky, kam se podívat pro inspiraci, plat různých povolání, pracovní pozice a další rady.
I tahle část byla velmi zajímavá a poučná.
Za kolektiv autorů Mgr. Alexandra Bravencová